Aşk Cumhuriyeti Türk Popüler Müziğinde Kültürel Mahrem

Stok Kodu:
9786056257582
Sayfa Sayısı:
294
Baskı:
1
Çeviren:
Hira Doğrul
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Kategori:
%10 indirimli
25,93
23,34
9786056257582
445200
Aşk Cumhuriyeti  Türk Popüler Müziğinde Kültürel Mahrem
Aşk Cumhuriyeti Türk Popüler Müziğinde Kültürel Mahrem
23.34
Balkanlar, Ortadogu ve özellikle Türkiye'deki popüler müzik ve kültür üzerine çalismalariyla taninan Martin Stokes, son kitabi Ask Cumhuriyeti'nde Zeki Müren, Orhan Gencebay, Sezen Aksu ve popüler müzik üzerinden Türkiye'nin 1950'lerden itibaren geçirdigi dönüsümü mercek altina aliyor. Bunu yaparken de kültür bilimlerinde görece yeni bir bakis açisini yansitan, duygusallik ve kisiselligin nasil toplumsallastirildigina, iktidar iliskileri agina nasil sokulduguna odaklanan "kültürel mahrem" perspektifini temel aliyor. Türkiye'nin yakin tarihinde artik birer ikona dönüsmüs bu üç sanatçinin müziklerinin Türkiye'de "ask" kavraminin gelisimine katkilarini inceliyor.Müren, Gencebay ve Aksu Türkiye'de müzik dünyasinda da gündelik yasamda da derin, çogalan bir etki yaratmalarina ragmen ne akademik ne entelektüel ortamin ilgisine mazhar olmus üç önemli isim. Stokes kitabinda, bir yandan bu üç ikonun müziklerini özellikle tasidiklari duygusal boyut üzerinden anlamlandirmaya ve kamusal kisiliklerini çözümlemeye girisiyor, bir yandan da popüler kültürde yarattiklari derin etkiyi tarihsel, toplumsal bir çerçeveye oturtup Türkiye'de yasanan liberallesme, küresellesme süreçlerini, iktidarin isleme biçimlerinde yasanan dönüsümleri kurcaliyor. Yazar, bu üç ulusal ikonun resmi Türk kimliginden daha samimi ve degisken bir Türklük kavrami çagristirdigini öne sürüyor. Anlatisini resmi kültür, kamusal kimlik, yurttaslik bilinci, kozmopolitlesme, küresellesme, köyden kente göç, Islami hareket, toplumsal cinsiyet, ask, duygunun siyaseti gibi temalar üzerinden dokuyan Stokes, kuru bir akademik çalismanin çok ötesine geçerek meselesinin izini sokaklarda, gazinolarda, odalara asilan posterlerde, belediye bültenlerinde, parklarda, bahçelerde, kaset kapaklarinda, radyo programlarinda sürüyor.
Balkanlar, Ortadogu ve özellikle Türkiye'deki popüler müzik ve kültür üzerine çalismalariyla taninan Martin Stokes, son kitabi Ask Cumhuriyeti'nde Zeki Müren, Orhan Gencebay, Sezen Aksu ve popüler müzik üzerinden Türkiye'nin 1950'lerden itibaren geçirdigi dönüsümü mercek altina aliyor. Bunu yaparken de kültür bilimlerinde görece yeni bir bakis açisini yansitan, duygusallik ve kisiselligin nasil toplumsallastirildigina, iktidar iliskileri agina nasil sokulduguna odaklanan "kültürel mahrem" perspektifini temel aliyor. Türkiye'nin yakin tarihinde artik birer ikona dönüsmüs bu üç sanatçinin müziklerinin Türkiye'de "ask" kavraminin gelisimine katkilarini inceliyor.Müren, Gencebay ve Aksu Türkiye'de müzik dünyasinda da gündelik yasamda da derin, çogalan bir etki yaratmalarina ragmen ne akademik ne entelektüel ortamin ilgisine mazhar olmus üç önemli isim. Stokes kitabinda, bir yandan bu üç ikonun müziklerini özellikle tasidiklari duygusal boyut üzerinden anlamlandirmaya ve kamusal kisiliklerini çözümlemeye girisiyor, bir yandan da popüler kültürde yarattiklari derin etkiyi tarihsel, toplumsal bir çerçeveye oturtup Türkiye'de yasanan liberallesme, küresellesme süreçlerini, iktidarin isleme biçimlerinde yasanan dönüsümleri kurcaliyor. Yazar, bu üç ulusal ikonun resmi Türk kimliginden daha samimi ve degisken bir Türklük kavrami çagristirdigini öne sürüyor. Anlatisini resmi kültür, kamusal kimlik, yurttaslik bilinci, kozmopolitlesme, küresellesme, köyden kente göç, Islami hareket, toplumsal cinsiyet, ask, duygunun siyaseti gibi temalar üzerinden dokuyan Stokes, kuru bir akademik çalismanin çok ötesine geçerek meselesinin izini sokaklarda, gazinolarda, odalara asilan posterlerde, belediye bültenlerinde, parklarda, bahçelerde, kaset kapaklarinda, radyo programlarinda sürüyor.
Tüm kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 23,34    23,34   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat