9786055397852
439143
https://www.maltepekitabevi.com/avare-kitabi
Avare Kitabı
18.00
Avare Kitabi, kültürümüzde avare, aylak, basibos, serkes, serseri, berdus, evsiz barksiz, marjinal vb. olmanin sekilleri ve algilanisi ile ilgili birikimin bir tespitidir. Bu kitapta, devletin serserilige bakisi, Osmanlinin serserilige yaklisimi, serserilik konusundaki tedbir ve nizamnameleri ele alinmistir.Horasan erenleri dervisler dünyadan geçmeyi, dünyaya itibar etmemeyi bir yasam biçimine dönüstürmüslerdir. Güç, kudret ve makama deger vermeyen dervislere “aylak” gözüyle de bakabiliriz. Ancak, dervisler tarihin her döneminde dünyaya bagliligi ve insanin kendince esiri oldugu seylerin sorgulanmasina vesile olmuslardir. Kültürümüzdeki en yerlesik ve belki de en eski aylak tipi Keloglan'dir. Raj Kapoor'un 1951'de çevirdigi Avare filminin Türkiye'de gösteriminden sonra Türk sinemasinda bir avare tiplemesi akimi baslamistir. Keloglan ve Yesilçam avareleri arasinda benzerlik vardir: her iki ortamda da avare tip bir kahramandir. Avarelik anlamindaki kelimelerin çesidi, kökeni, metin örnekleri de kültürümüzün avareligi her dönemde barindirdigina bir isarettir. Avare vesilesiyle, bos zaman kavrami, zamanin neyle dolmasi gerektigi, marjinallesmeye yaklasimlar üzerine degerlendirmelerimizi gözden geçirebiliriz.
Avare Kitabi, kültürümüzde avare, aylak, basibos, serkes, serseri, berdus, evsiz barksiz, marjinal vb. olmanin sekilleri ve algilanisi ile ilgili birikimin bir tespitidir. Bu kitapta, devletin serserilige bakisi, Osmanlinin serserilige yaklisimi, serserilik konusundaki tedbir ve nizamnameleri ele alinmistir.Horasan erenleri dervisler dünyadan geçmeyi, dünyaya itibar etmemeyi bir yasam biçimine dönüstürmüslerdir. Güç, kudret ve makama deger vermeyen dervislere “aylak” gözüyle de bakabiliriz. Ancak, dervisler tarihin her döneminde dünyaya bagliligi ve insanin kendince esiri oldugu seylerin sorgulanmasina vesile olmuslardir. Kültürümüzdeki en yerlesik ve belki de en eski aylak tipi Keloglan'dir. Raj Kapoor'un 1951'de çevirdigi Avare filminin Türkiye'de gösteriminden sonra Türk sinemasinda bir avare tiplemesi akimi baslamistir. Keloglan ve Yesilçam avareleri arasinda benzerlik vardir: her iki ortamda da avare tip bir kahramandir. Avarelik anlamindaki kelimelerin çesidi, kökeni, metin örnekleri de kültürümüzün avareligi her dönemde barindirdigina bir isarettir. Avare vesilesiyle, bos zaman kavrami, zamanin neyle dolmasi gerektigi, marjinallesmeye yaklasimlar üzerine degerlendirmelerimizi gözden geçirebiliriz.
Tüm kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 18,00 | 18,00 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.