9786058607712
466807
https://www.maltepekitabevi.com/bes-yasindaki-cocuk-bunu-neden-yapamaz
Beş Yaşındaki Çocuk Bunu Neden Yapamaz
148.50
Geçmiste bir sanatçinin itibari, onun gerçek dünyayi sadik bir sekilde tuval veya kagit üzerine aktarmasiyla dogrudan ilgiliydi. Bir portrenin modele tam olarak benzemesi, bir manzara resminin ise manzaranin tüm ayrintilarini içermesi beklenirdi. Ancak fotografçiligin sahneye çikmasindan itibaren pek çok sanatçi "gerçege benzeyen" resimler yapmaktan vazgeçip, ele aldiklari konulardaki duygu durumlarini ifade etme yollarini aramaya basladi. Artik basit bir çizgi, önceki sanatçilarin itinayla yaptiklari detaylarin yerini almaktaydi. Sanatsal tutkulardaki bu ani degisimin basindan itibaren elestirmenler, bu disavurumcu islerle alay ederek, onlari çocuklarin egitimsiz çabalarina benzetmekte ve görünüsteki teknik "kusurlari" sanatsal yetkinlik ve beceri yoksunluguyla karistirmaktaydi.Susie Hodge, bu keyiflendirici ve düsünceyi kiskirtici kitabinda, Marcel Duchamp'tan Paul Klee'ye, Salvador Dali'den, Picasso'ya kadar pek çok sanatçinin elestirel düsmanliga maruz kalmis 100 modern sanat eserini inceliyor ve bunlarin kendi zamanlarinin sanatsal düsüncelerinden nasil esinlendiklerini açikliyor.Bes yasindaki bir çocuk Damien Hirst'inki gibi bir "dönen resim" yapabilir ama sanatsal yaratim çabalari tarihinin arkasindaki düsünceleri anlamayacagindan bunun sanatçilar ve tarihçiler için hiçbir önemi olmayacaktir. Susie Hodge, elinizdeki çalismada modern sanatin neden bir çocuk oyunu olmadigini ve olmayacagini kesin ve tam bir biçimde açiklamaktadir.Hans Arp'inkilerden Warhol'un çalismalarina kadar görseller barindiran bu kitap, ele aldigi çalismalari kültürel baglaminda açikliyor ve modern sanatin harika bir sunumunu içeriyor. Bu sayede modern sanat önceki yüzyillarin gerçekçi çalismalarindan nasil ayrildigini anlama imkani bulacaksiniz.
Geçmiste bir sanatçinin itibari, onun gerçek dünyayi sadik bir sekilde tuval veya kagit üzerine aktarmasiyla dogrudan ilgiliydi. Bir portrenin modele tam olarak benzemesi, bir manzara resminin ise manzaranin tüm ayrintilarini içermesi beklenirdi. Ancak fotografçiligin sahneye çikmasindan itibaren pek çok sanatçi "gerçege benzeyen" resimler yapmaktan vazgeçip, ele aldiklari konulardaki duygu durumlarini ifade etme yollarini aramaya basladi. Artik basit bir çizgi, önceki sanatçilarin itinayla yaptiklari detaylarin yerini almaktaydi. Sanatsal tutkulardaki bu ani degisimin basindan itibaren elestirmenler, bu disavurumcu islerle alay ederek, onlari çocuklarin egitimsiz çabalarina benzetmekte ve görünüsteki teknik "kusurlari" sanatsal yetkinlik ve beceri yoksunluguyla karistirmaktaydi.Susie Hodge, bu keyiflendirici ve düsünceyi kiskirtici kitabinda, Marcel Duchamp'tan Paul Klee'ye, Salvador Dali'den, Picasso'ya kadar pek çok sanatçinin elestirel düsmanliga maruz kalmis 100 modern sanat eserini inceliyor ve bunlarin kendi zamanlarinin sanatsal düsüncelerinden nasil esinlendiklerini açikliyor.Bes yasindaki bir çocuk Damien Hirst'inki gibi bir "dönen resim" yapabilir ama sanatsal yaratim çabalari tarihinin arkasindaki düsünceleri anlamayacagindan bunun sanatçilar ve tarihçiler için hiçbir önemi olmayacaktir. Susie Hodge, elinizdeki çalismada modern sanatin neden bir çocuk oyunu olmadigini ve olmayacagini kesin ve tam bir biçimde açiklamaktadir.Hans Arp'inkilerden Warhol'un çalismalarina kadar görseller barindiran bu kitap, ele aldigi çalismalari kültürel baglaminda açikliyor ve modern sanatin harika bir sunumunu içeriyor. Bu sayede modern sanat önceki yüzyillarin gerçekçi çalismalarindan nasil ayrildigini anlama imkani bulacaksiniz.
Tüm kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 148,50 | 148,50 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.