9789753901918
537387
https://www.maltepekitabevi.com/dusmus-ocaga-yaniyor-turkiye-de-mafia-lasmanin-kokenleri-3
Düşmüş Ocağa Yanıyor Türkiye’de Mafia’laşmanın Kökenleri 3
225.00
Önasya Mafios Toplum Yapisi zemininde 'yerel güç odaklari' ile merkezî yönetim arasinda adeta öncesi ve sonrasi olmaksizin devam eden 'otorite çatismasi' dogal olarak her dönemde ortaya bir 'otorite boslugu' çikmasina neden oluyordu. Varligini, Önasya tarihinin her sürecinde koruyan bu sosyal, siyasal, askerî, ekonomik alanlarda kendini hissettiren çatisma, kaçinilmaz olarak 'etkin bir otorite' tesis edilmesine izin vermiyordu. Bu nedenle merkezî yönetim(ler) vaadettigi 'yasal düzeni' geregi gibi tesis edemiyor, 'yerel gücün direnisi' çesitli dis etkenlerin de baskisiyla karsisinda sürekli zayiflayarak 'yönetim iradesini' gösteremiyordu. Yönetim sekli ne olursa olsun Mutlak Manarsi, Mesrutiyet, Cumhuriyet merkezî otoriteye karsi yerel güç odaklarinin aktif/pasif- diresini ve bu direniste uyguladiklari yöntemler, o denli degismiyordu. Nitekim buna bagli sosyal sonuçlarda da farklilik gözlenmiyor; ortaya çikan 'otorite boslugu' merkezî irade yerine yasal/yasal-disi yerel güç odaklari tarafindan dolduruluyordu. Zira merkez-yerel çatismasinda; Mafios Toplum Yapisi'nin temel felsefesini ve anlayisini olusturarak yerelde sosyal yasami düzenleyen 'çifte ahlâk-çifte hukuk' ilkelerini yerel güç odaklan sahipleniyordu. Bu ilkeler çerçevesinde yasamlarini sürdürmek zorunda kalan yerel topluluklar da, yerel güç odaklarinin çevresinde birleserek örgütleniyordu. Örgütlenmeden çok, 'geleneksel yasam tarzinin' bir ifadesi ve dayatmasi olan bu yapilanma ise; Mafios Toplum Yapisi zemininde mafios hiyerarsiyi -MAFIA'lasmayi- ortaya çikariyordu. (Arka Kapak)
Önasya Mafios Toplum Yapisi zemininde 'yerel güç odaklari' ile merkezî yönetim arasinda adeta öncesi ve sonrasi olmaksizin devam eden 'otorite çatismasi' dogal olarak her dönemde ortaya bir 'otorite boslugu' çikmasina neden oluyordu. Varligini, Önasya tarihinin her sürecinde koruyan bu sosyal, siyasal, askerî, ekonomik alanlarda kendini hissettiren çatisma, kaçinilmaz olarak 'etkin bir otorite' tesis edilmesine izin vermiyordu. Bu nedenle merkezî yönetim(ler) vaadettigi 'yasal düzeni' geregi gibi tesis edemiyor, 'yerel gücün direnisi' çesitli dis etkenlerin de baskisiyla karsisinda sürekli zayiflayarak 'yönetim iradesini' gösteremiyordu. Yönetim sekli ne olursa olsun Mutlak Manarsi, Mesrutiyet, Cumhuriyet merkezî otoriteye karsi yerel güç odaklarinin aktif/pasif- diresini ve bu direniste uyguladiklari yöntemler, o denli degismiyordu. Nitekim buna bagli sosyal sonuçlarda da farklilik gözlenmiyor; ortaya çikan 'otorite boslugu' merkezî irade yerine yasal/yasal-disi yerel güç odaklari tarafindan dolduruluyordu. Zira merkez-yerel çatismasinda; Mafios Toplum Yapisi'nin temel felsefesini ve anlayisini olusturarak yerelde sosyal yasami düzenleyen 'çifte ahlâk-çifte hukuk' ilkelerini yerel güç odaklan sahipleniyordu. Bu ilkeler çerçevesinde yasamlarini sürdürmek zorunda kalan yerel topluluklar da, yerel güç odaklarinin çevresinde birleserek örgütleniyordu. Örgütlenmeden çok, 'geleneksel yasam tarzinin' bir ifadesi ve dayatmasi olan bu yapilanma ise; Mafios Toplum Yapisi zemininde mafios hiyerarsiyi -MAFIA'lasmayi- ortaya çikariyordu. (Arka Kapak)
Tüm kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 225,00 | 225,00 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.