9786258094602
505921
https://www.maltepekitabevi.com/evliligin-estetik-gecerliligi-2
Evliliğin Estetik Geçerliliği
113.40
Romantik ilk aşka karşın evliliğin, cesarete karşı sabrın, anlık olana karşı ebedinin, tensele karşı ruhsalın, uçarılığa karşı tekdu¨zeliğin, fethetmeye karşı sahip olmanın, gurura karşı tevazuun, açgözlu¨lu¨ğe karşı rızanın, dışsala karşı içselin, zirve anını değil su¨rekli oluşun övu¨ldu¨ğu¨ bu eser Ya/Ya da'nın birinci kısmına bir yanıt niteliğindedir.
Evliliğin Estetik Geçerliliği, Yargıç Wilhelm'in, Kierkegaard'ın baştan çıkarıcısı Johannes'i etik yaşamın estetik yaşantıdan daha iyi olduğuna ikna etmeye çalıştığı uzun bir mektuptur. Baştan Çıkarıcının Gu¨nlu¨ğu¨'nde Johannes'in değerli bulduğu anlık zevkler ve ince zekanın parlak buluşları Yargıç tarafından eleştirilir.
***
Evlilikteki aşk sadık, sabit, mu¨tevazı, sabırlı, kontrollu¨, sebatkâr, istekli ve neşelidir. Bu¨tu¨n bu erdemler bireyin içsel özellikleridir. Birey dışsal du¨şmanlarla mu¨cadele etmez. Kendi namına, kendisi ve aşkı için mu¨cadele eder. Ve özu¨nde bir kerelik değil daima uygulandığı için zamansal yetkinliğe sahiptir. Ve bu erdemler yoluyla benlik dışında hiçbir şey elde edilemez. Bu yu¨zden evlilikteki aşk tek ve aynıdır; senin alay edercesine adlandırdığın gibi gu¨nlu¨k ve ayrıca kutsaldır ve evlilikteki aşk gu¨nlu¨k olma yoluyla kutsallığı kazanır. Evlilikteki aşk, telaş ve çığlıklarla gelen talih kuşu gibi dışsal işaretlerle gelmez; ahlâkı bozulmaz sessiz bir ruh olarak gelir.
***
“Evliliğin ‘neden'ine verilebilecek en saygın yanıtlardan birisi, evliliğin bir karakter okulu olduğudur. Kişi, kendi karakterini yu¨kseltmek ve geliştirmek için evlenir.”
Evliliğin Estetik Geçerliliği, Yargıç Wilhelm'in, Kierkegaard'ın baştan çıkarıcısı Johannes'i etik yaşamın estetik yaşantıdan daha iyi olduğuna ikna etmeye çalıştığı uzun bir mektuptur. Baştan Çıkarıcının Gu¨nlu¨ğu¨'nde Johannes'in değerli bulduğu anlık zevkler ve ince zekanın parlak buluşları Yargıç tarafından eleştirilir.
***
Evlilikteki aşk sadık, sabit, mu¨tevazı, sabırlı, kontrollu¨, sebatkâr, istekli ve neşelidir. Bu¨tu¨n bu erdemler bireyin içsel özellikleridir. Birey dışsal du¨şmanlarla mu¨cadele etmez. Kendi namına, kendisi ve aşkı için mu¨cadele eder. Ve özu¨nde bir kerelik değil daima uygulandığı için zamansal yetkinliğe sahiptir. Ve bu erdemler yoluyla benlik dışında hiçbir şey elde edilemez. Bu yu¨zden evlilikteki aşk tek ve aynıdır; senin alay edercesine adlandırdığın gibi gu¨nlu¨k ve ayrıca kutsaldır ve evlilikteki aşk gu¨nlu¨k olma yoluyla kutsallığı kazanır. Evlilikteki aşk, telaş ve çığlıklarla gelen talih kuşu gibi dışsal işaretlerle gelmez; ahlâkı bozulmaz sessiz bir ruh olarak gelir.
***
“Evliliğin ‘neden'ine verilebilecek en saygın yanıtlardan birisi, evliliğin bir karakter okulu olduğudur. Kişi, kendi karakterini yu¨kseltmek ve geliştirmek için evlenir.”
Romantik ilk aşka karşın evliliğin, cesarete karşı sabrın, anlık olana karşı ebedinin, tensele karşı ruhsalın, uçarılığa karşı tekdu¨zeliğin, fethetmeye karşı sahip olmanın, gurura karşı tevazuun, açgözlu¨lu¨ğe karşı rızanın, dışsala karşı içselin, zirve anını değil su¨rekli oluşun övu¨ldu¨ğu¨ bu eser Ya/Ya da'nın birinci kısmına bir yanıt niteliğindedir.
Evliliğin Estetik Geçerliliği, Yargıç Wilhelm'in, Kierkegaard'ın baştan çıkarıcısı Johannes'i etik yaşamın estetik yaşantıdan daha iyi olduğuna ikna etmeye çalıştığı uzun bir mektuptur. Baştan Çıkarıcının Gu¨nlu¨ğu¨'nde Johannes'in değerli bulduğu anlık zevkler ve ince zekanın parlak buluşları Yargıç tarafından eleştirilir.
***
Evlilikteki aşk sadık, sabit, mu¨tevazı, sabırlı, kontrollu¨, sebatkâr, istekli ve neşelidir. Bu¨tu¨n bu erdemler bireyin içsel özellikleridir. Birey dışsal du¨şmanlarla mu¨cadele etmez. Kendi namına, kendisi ve aşkı için mu¨cadele eder. Ve özu¨nde bir kerelik değil daima uygulandığı için zamansal yetkinliğe sahiptir. Ve bu erdemler yoluyla benlik dışında hiçbir şey elde edilemez. Bu yu¨zden evlilikteki aşk tek ve aynıdır; senin alay edercesine adlandırdığın gibi gu¨nlu¨k ve ayrıca kutsaldır ve evlilikteki aşk gu¨nlu¨k olma yoluyla kutsallığı kazanır. Evlilikteki aşk, telaş ve çığlıklarla gelen talih kuşu gibi dışsal işaretlerle gelmez; ahlâkı bozulmaz sessiz bir ruh olarak gelir.
***
“Evliliğin ‘neden'ine verilebilecek en saygın yanıtlardan birisi, evliliğin bir karakter okulu olduğudur. Kişi, kendi karakterini yu¨kseltmek ve geliştirmek için evlenir.”
Evliliğin Estetik Geçerliliği, Yargıç Wilhelm'in, Kierkegaard'ın baştan çıkarıcısı Johannes'i etik yaşamın estetik yaşantıdan daha iyi olduğuna ikna etmeye çalıştığı uzun bir mektuptur. Baştan Çıkarıcının Gu¨nlu¨ğu¨'nde Johannes'in değerli bulduğu anlık zevkler ve ince zekanın parlak buluşları Yargıç tarafından eleştirilir.
***
Evlilikteki aşk sadık, sabit, mu¨tevazı, sabırlı, kontrollu¨, sebatkâr, istekli ve neşelidir. Bu¨tu¨n bu erdemler bireyin içsel özellikleridir. Birey dışsal du¨şmanlarla mu¨cadele etmez. Kendi namına, kendisi ve aşkı için mu¨cadele eder. Ve özu¨nde bir kerelik değil daima uygulandığı için zamansal yetkinliğe sahiptir. Ve bu erdemler yoluyla benlik dışında hiçbir şey elde edilemez. Bu yu¨zden evlilikteki aşk tek ve aynıdır; senin alay edercesine adlandırdığın gibi gu¨nlu¨k ve ayrıca kutsaldır ve evlilikteki aşk gu¨nlu¨k olma yoluyla kutsallığı kazanır. Evlilikteki aşk, telaş ve çığlıklarla gelen talih kuşu gibi dışsal işaretlerle gelmez; ahlâkı bozulmaz sessiz bir ruh olarak gelir.
***
“Evliliğin ‘neden'ine verilebilecek en saygın yanıtlardan birisi, evliliğin bir karakter okulu olduğudur. Kişi, kendi karakterini yu¨kseltmek ve geliştirmek için evlenir.”
Tüm kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 113,40 | 113,40 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.