9786059020237
467584
https://www.maltepekitabevi.com/fasizm
Faşizm
90.00
Modern toplumun yabancilasmasina ve sömürüsüne tepki gösteren, ama modern kapitalizm açisindan merkezi olan özel mülkiyet yapisina karsi herhangi bir ciddi reddiye ortaya koyma konusunda isteksiz olan fasizm, pusulasini ancak gericiligin isigiyla kökten bir sekilde degisiklige ugramis modernite kosullarinda yeniden ele geçirilecek mitsel bir geçmisle ayarlayabilir.Fasizm, diye anlatir bize bir tarihçi, "Italyan fasist partinin ortaya çikmasiyla 1922-23'te basladi… Avrupa çapinda fasist partilerin türedigi 1930'larda rüstünü ispatladi… iki diktatörün yenilgisi ve ölümüyle birlikte 1945'te sona erdi". Fevkalade elverisli bir tarihsel ve kavramsal sadelik! Arastirma 1922-45 dönemiyle sinirlandirilir ve bizi fasist fikirlerden, hareketlerden ziyade fasist yönetimin kurum ve süreçlerini incelemeye davet eder. 1922'den önce fasizmin hangi öncellerivardiysa, bunlar özellikle de düsünsel bir tarzda, son derece dar bir çerçevede ele alinir ve fasizmin dogasini, onun ideolojik özünü ve süregelen varligini belirgin kilmada yatan her güçlük, Italyan ve Alman fasizmlerinin en ince ayrintilarina inen açiklamalarla atlatilmis olur.Bu yaklasim, 1922'den önceki kimi egilimlerin fasizmin gelisimine ne ölçüde temel sagladigini hafife alir ve bu gelismenin köklerini tutarli biçimde örgütlenmis bir politik parti veya hareketten ziyade belli bir dizi felsefitartismada buldugu gerçegine kulak asmaz. Neocleous söz konusu yaklasima iki temel düzeyden meydan okumaktadir. Ilk olarak, felsefe alaninda Avrupa'nin fasizme giden yolu merkezi önemdedir. Fasizm, Avrupa tarihindeki bir parantez olmak söyle dursun, Avrupa'nin düsünsel, kültürel ve politik tarihi içerisindeki felsefi-politik mücadelelerin bir ürünüdür ve ayni zamanda bu tarihin bir olusturucusudur. Ikinci olarak, fasizmin, küçük ama etkin insan gruplarinin 'uygarlasmis' burjuva yasamin esaslarini kavrama yeteneksizliginden dogan bir tür politik sapma olmak söyle dursun, gerçekte yasadigimiz iliskilerin 'normal' ve sermaye odakli örgütlenisine dair bir problemdir.(Tanitim Bülteninden)
Modern toplumun yabancilasmasina ve sömürüsüne tepki gösteren, ama modern kapitalizm açisindan merkezi olan özel mülkiyet yapisina karsi herhangi bir ciddi reddiye ortaya koyma konusunda isteksiz olan fasizm, pusulasini ancak gericiligin isigiyla kökten bir sekilde degisiklige ugramis modernite kosullarinda yeniden ele geçirilecek mitsel bir geçmisle ayarlayabilir.Fasizm, diye anlatir bize bir tarihçi, "Italyan fasist partinin ortaya çikmasiyla 1922-23'te basladi… Avrupa çapinda fasist partilerin türedigi 1930'larda rüstünü ispatladi… iki diktatörün yenilgisi ve ölümüyle birlikte 1945'te sona erdi". Fevkalade elverisli bir tarihsel ve kavramsal sadelik! Arastirma 1922-45 dönemiyle sinirlandirilir ve bizi fasist fikirlerden, hareketlerden ziyade fasist yönetimin kurum ve süreçlerini incelemeye davet eder. 1922'den önce fasizmin hangi öncellerivardiysa, bunlar özellikle de düsünsel bir tarzda, son derece dar bir çerçevede ele alinir ve fasizmin dogasini, onun ideolojik özünü ve süregelen varligini belirgin kilmada yatan her güçlük, Italyan ve Alman fasizmlerinin en ince ayrintilarina inen açiklamalarla atlatilmis olur.Bu yaklasim, 1922'den önceki kimi egilimlerin fasizmin gelisimine ne ölçüde temel sagladigini hafife alir ve bu gelismenin köklerini tutarli biçimde örgütlenmis bir politik parti veya hareketten ziyade belli bir dizi felsefitartismada buldugu gerçegine kulak asmaz. Neocleous söz konusu yaklasima iki temel düzeyden meydan okumaktadir. Ilk olarak, felsefe alaninda Avrupa'nin fasizme giden yolu merkezi önemdedir. Fasizm, Avrupa tarihindeki bir parantez olmak söyle dursun, Avrupa'nin düsünsel, kültürel ve politik tarihi içerisindeki felsefi-politik mücadelelerin bir ürünüdür ve ayni zamanda bu tarihin bir olusturucusudur. Ikinci olarak, fasizmin, küçük ama etkin insan gruplarinin 'uygarlasmis' burjuva yasamin esaslarini kavrama yeteneksizliginden dogan bir tür politik sapma olmak söyle dursun, gerçekte yasadigimiz iliskilerin 'normal' ve sermaye odakli örgütlenisine dair bir problemdir.(Tanitim Bülteninden)
Tüm kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 90,00 | 90,00 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.