9789753520294
535263
https://www.maltepekitabevi.com/fikhus-sunne-4-cilt-takim
Fıkhu's Sünne (4 Cilt Takım)
1035.00
Islâm akîde ve amel gibi birbirini tamamlayan iki temel unsurdan meydana gelir. Akîdesiz amel etmenin bir anlami olmadigi gibi, amelsiz imanin da devamli ve sihhatli olmasi mümkün degildir. Islâmin amel cephesi, yani muamelât; fert ve toplum hayatinin tâbi olmasi gereken kurallarla helâl ve haram hudutlarini tayin eder. Müslüman, yapmasi ve yapmamasi gerekenleri bilmek zorundadir. Aksi halde Islâmi yasamasi mümkün olmaz. Arkakapak YazisiIslâm akîde ve amel gibi birbirini tamamlayan iki temel unsurdan meydana gelir. Akîdesiz amel etmenin bir anlami olmadigi gibi, amelsiz imanin da devamli ve sihhatli olmasi mümkün degildir.Islâmin amel cephesi, yani muamelât; fert ve toplum hayatinin tâbi olmasi gereken kurallarla helâl ve haram hudutlarini tayin eder. Müslüman, yapmasi ve yapmamasi gerekenleri bilmek zorundadir. Aksi halde Islâmi yasamasi mümkün olmaz.Yapilmasi ve yapilmamasi gerekenleri, yapilmasi hos görülenleri ve hos görülmeyenleri Allahin kitabi ve Rasûlün sünneti belirler. Herhangi bir konuyla ilgili olarak âyet, hadîs veya sahabe uygulamasini (yani delilleri) bilmeden amelde bulunmak taklitçiliktir ve gerek mezhep imamlari, gerekse diger selef âlimleri Müslümanlari bundan men etmislerdir. Dolayisiyla, her Müslümanin delillere yönelme mecburiyeti vardir.Islâm fikhi; teorik kaliplardan, faraziyelerden ve bir takim soyut terimlerden ibaret olamaz. Fikih; pratik, canli ve delillere dayali olmak zorundadir.Iste Fikhus-Sünne, müslümanin günlük hayatinda yapmasi ve yapmamasi gerekenleri en ince ayrintilariyla, Kuran, Sünnet ve selef-i salihînden deliller sunarak ortaya koyan mufassal bir eserdir. Müslüman, ihtiyaç duydugu bütün fikhî konulari bu eserde genellikle delilleriyle birlikte bulabilir. Eserde hemen bütün fikhî meseleler ele alinmis olup, konuyla ilgili sahabe, tabiîn ve müctehid imamlarin görüslerine de yer verilerek delillerinin kuvvetliligi veya zayifligi da incelenmistir.
Islâm akîde ve amel gibi birbirini tamamlayan iki temel unsurdan meydana gelir. Akîdesiz amel etmenin bir anlami olmadigi gibi, amelsiz imanin da devamli ve sihhatli olmasi mümkün degildir. Islâmin amel cephesi, yani muamelât; fert ve toplum hayatinin tâbi olmasi gereken kurallarla helâl ve haram hudutlarini tayin eder. Müslüman, yapmasi ve yapmamasi gerekenleri bilmek zorundadir. Aksi halde Islâmi yasamasi mümkün olmaz. Arkakapak YazisiIslâm akîde ve amel gibi birbirini tamamlayan iki temel unsurdan meydana gelir. Akîdesiz amel etmenin bir anlami olmadigi gibi, amelsiz imanin da devamli ve sihhatli olmasi mümkün degildir.Islâmin amel cephesi, yani muamelât; fert ve toplum hayatinin tâbi olmasi gereken kurallarla helâl ve haram hudutlarini tayin eder. Müslüman, yapmasi ve yapmamasi gerekenleri bilmek zorundadir. Aksi halde Islâmi yasamasi mümkün olmaz.Yapilmasi ve yapilmamasi gerekenleri, yapilmasi hos görülenleri ve hos görülmeyenleri Allahin kitabi ve Rasûlün sünneti belirler. Herhangi bir konuyla ilgili olarak âyet, hadîs veya sahabe uygulamasini (yani delilleri) bilmeden amelde bulunmak taklitçiliktir ve gerek mezhep imamlari, gerekse diger selef âlimleri Müslümanlari bundan men etmislerdir. Dolayisiyla, her Müslümanin delillere yönelme mecburiyeti vardir.Islâm fikhi; teorik kaliplardan, faraziyelerden ve bir takim soyut terimlerden ibaret olamaz. Fikih; pratik, canli ve delillere dayali olmak zorundadir.Iste Fikhus-Sünne, müslümanin günlük hayatinda yapmasi ve yapmamasi gerekenleri en ince ayrintilariyla, Kuran, Sünnet ve selef-i salihînden deliller sunarak ortaya koyan mufassal bir eserdir. Müslüman, ihtiyaç duydugu bütün fikhî konulari bu eserde genellikle delilleriyle birlikte bulabilir. Eserde hemen bütün fikhî meseleler ele alinmis olup, konuyla ilgili sahabe, tabiîn ve müctehid imamlarin görüslerine de yer verilerek delillerinin kuvvetliligi veya zayifligi da incelenmistir.
Tüm kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 1.035,00 | 1.035,00 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.