9789758717897
555038
https://www.maltepekitabevi.com/japonyada-budizm
Japonya'da Budizm
180.00
Gautama Buda'nin ögretisi, Hz. Isa'nin vaaz ettigi Isevilik ile benzer bir yazgiyi paylasti; Budizm dogdugu Hindistan topraklarini terk etmek zorunda kaldigi gibi Isevilik de dogdugu Filistin'den zorla çikarildi. Bu noktadan sonra Budizm Asya'nin tamaminda kabul görecek, Hz. Isa'nin sesini de Bati'da duymayan kalmayacaktir. Hz. Isa'nin talebeleri Roma Imparatorlugu sinirlarinda misyon görevlerini yerine getirmeye basladiklari çagda, Gautama'nin varisleri Çin topraklarinda yürümeye ve vaaz etmeye baslamislardi.Kore Yarimadasi'ndaki küçük ülkelerden Paekche'nin krali SyongMyong, Japon Yamato hanedanligindan Imparator Kimmei'ye ilki 545 yilinda ikincisi 551 yilinda iki mektup gönderdi. Mektuplarda, düsmanlarina karsi Japon Imparatoru'ndan destek istiyor ve Budizm'i tavsiye eden su cümleleri söylüyordu: “Bilinen tüm dinler içinde en üstün olani bu gibi gözüküyor ancak tarif etmesi zor ve anlamasi da zor.” Budizm'in Japonya'daki macerasi böylece basladi.Yalnizca “hikmetler çikararak”, Dogu'nun bütünsel bakis açisini “güzel sözlerle” ayristirarak degil, daha çok bilimsel bir üslubun agirlik kazandigi bu önemli eser, dinler tarihi disiplini açisindan zevkle okunacak bir kitap niteliginde.Dogu'nun kültürel, felsefî ve dinî kökenlerine inebilen bu çalismada Japon Budizminden Çin ögretilerine, “sutralar” gibi henüz kesfedilmemis dogunun bilgelik kaynaklarindan Uzakdogu kültürünün tarihsel gelisimine varincaya dek birçok farkli iklim ve vadilerde gezinebilmek mümkün.
Gautama Buda'nin ögretisi, Hz. Isa'nin vaaz ettigi Isevilik ile benzer bir yazgiyi paylasti; Budizm dogdugu Hindistan topraklarini terk etmek zorunda kaldigi gibi Isevilik de dogdugu Filistin'den zorla çikarildi. Bu noktadan sonra Budizm Asya'nin tamaminda kabul görecek, Hz. Isa'nin sesini de Bati'da duymayan kalmayacaktir. Hz. Isa'nin talebeleri Roma Imparatorlugu sinirlarinda misyon görevlerini yerine getirmeye basladiklari çagda, Gautama'nin varisleri Çin topraklarinda yürümeye ve vaaz etmeye baslamislardi.Kore Yarimadasi'ndaki küçük ülkelerden Paekche'nin krali SyongMyong, Japon Yamato hanedanligindan Imparator Kimmei'ye ilki 545 yilinda ikincisi 551 yilinda iki mektup gönderdi. Mektuplarda, düsmanlarina karsi Japon Imparatoru'ndan destek istiyor ve Budizm'i tavsiye eden su cümleleri söylüyordu: “Bilinen tüm dinler içinde en üstün olani bu gibi gözüküyor ancak tarif etmesi zor ve anlamasi da zor.” Budizm'in Japonya'daki macerasi böylece basladi.Yalnizca “hikmetler çikararak”, Dogu'nun bütünsel bakis açisini “güzel sözlerle” ayristirarak degil, daha çok bilimsel bir üslubun agirlik kazandigi bu önemli eser, dinler tarihi disiplini açisindan zevkle okunacak bir kitap niteliginde.Dogu'nun kültürel, felsefî ve dinî kökenlerine inebilen bu çalismada Japon Budizminden Çin ögretilerine, “sutralar” gibi henüz kesfedilmemis dogunun bilgelik kaynaklarindan Uzakdogu kültürünün tarihsel gelisimine varincaya dek birçok farkli iklim ve vadilerde gezinebilmek mümkün.
Tüm kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 180,00 | 180,00 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.