Sessiz

Stok Kodu:
9786056582431
Sayfa Sayısı:
96
Basım Tarihi:
2015-01
%10 indirimli
120,00
108,00
9786056582431
446346
Sessiz
Sessiz
108.00

-Sessiz / Temel Ilkeler Risalesi-Sessiz ve siyah beyaz bir dünya içinde, varligimizin ve ilkelerimizin ne oldugunu görmek ister misiniz?-Sessiz, size siyah bir ayna sunuyor! Çizgi roman her ülkede farkli gelisimler gösterir. Kabaca, Avrupa, Amerika ve Japon çizgi romanlarinin farkli seyirlerde yol almasi, özellikle de Avrupa çizgi romaninin, Fransiz, Italyan, Belçika gibi ekollerle anilmasi bunun sonucundadir. Toplumsal yasamda nükseden her türlü degisim, o ülkede yapilan çizgi romanin içerigini ve biçimini de degistirir.Ayrica bütün sanat türlerinde görülen bariz bir ayrim vardir. Edebiyat, sinema ve plastik sanatlarda bolca gördügümüz ayrim sundan ibarettir: Kullanilan aktarma dilini kendi düsünceni, derdini, fikrini aktarmak için araç olarak mi kullaniyorsun yoksa bu dili yücelterek sektörün istedigi arz talep dengesi içindeki yerini muhafaza mi ediyorsun?Amerikan sinemalarinin çogu ayni konulari degisik açilarda çekerek sektörün varligini tekrarlarken, sinema maharetini kendi derdi, varolusu, düsüncesi için eviren Tarkovski, Godard, Ken Loach gibi sinemacilari örnek göstererek bu ayrimi daha net olarak ortaya koyabiliriz. Veya yazarlik hayati boyunca yazdigi 20 roman ask üzerineyken, yazdigi 4 metinle yaziyi insanlik üzerine projektör gibi tutan yazarlar vardir. Sanatçi ve zanaatkar ayrimi en çok burada kendini gösterir.Çizgi roman da bundan ayrilamaz. Süper kahramanlarin, macera dolu gizemli hikâyelerin ayni tekrari olusturdugu zaman dizgesinde, çizgiyi kendi baska hâller için kullanan çizerler de oldu. Saul Steinberg, J.M. Bosc, Art Spiegelman, Dogan Günes gibi…"Sessiz/ Temel Ilkeler Risale"si kitabi da bu örnekten sayilabilir. Hem çizim hem anlatim hem de ele aldigi konular yüzünden çizgi romani farkli bir platforma tasiyip çizgiyle de makale yazilabilecegini gösteriyor.Burada ve dünyada ilk defa denenen bu anlatim türü, çizerlik hayati boyunca çizgiyi bir araç olarak farkli dil formlarinda kullanan Turgut Yüksel'in kaleminden kitap olarak biçimlendi.Tekdüzelesmis dünyada unutulan temel ilkelerin ne oldugunu ve neye dönüstügünü anlatan bu çalisma son dönemin ilgi çekici "neo-noir" kitaplarindan biri…(Tanitim Bülteninden)

-Sessiz / Temel Ilkeler Risalesi-Sessiz ve siyah beyaz bir dünya içinde, varligimizin ve ilkelerimizin ne oldugunu görmek ister misiniz?-Sessiz, size siyah bir ayna sunuyor! Çizgi roman her ülkede farkli gelisimler gösterir. Kabaca, Avrupa, Amerika ve Japon çizgi romanlarinin farkli seyirlerde yol almasi, özellikle de Avrupa çizgi romaninin, Fransiz, Italyan, Belçika gibi ekollerle anilmasi bunun sonucundadir. Toplumsal yasamda nükseden her türlü degisim, o ülkede yapilan çizgi romanin içerigini ve biçimini de degistirir.Ayrica bütün sanat türlerinde görülen bariz bir ayrim vardir. Edebiyat, sinema ve plastik sanatlarda bolca gördügümüz ayrim sundan ibarettir: Kullanilan aktarma dilini kendi düsünceni, derdini, fikrini aktarmak için araç olarak mi kullaniyorsun yoksa bu dili yücelterek sektörün istedigi arz talep dengesi içindeki yerini muhafaza mi ediyorsun?Amerikan sinemalarinin çogu ayni konulari degisik açilarda çekerek sektörün varligini tekrarlarken, sinema maharetini kendi derdi, varolusu, düsüncesi için eviren Tarkovski, Godard, Ken Loach gibi sinemacilari örnek göstererek bu ayrimi daha net olarak ortaya koyabiliriz. Veya yazarlik hayati boyunca yazdigi 20 roman ask üzerineyken, yazdigi 4 metinle yaziyi insanlik üzerine projektör gibi tutan yazarlar vardir. Sanatçi ve zanaatkar ayrimi en çok burada kendini gösterir.Çizgi roman da bundan ayrilamaz. Süper kahramanlarin, macera dolu gizemli hikâyelerin ayni tekrari olusturdugu zaman dizgesinde, çizgiyi kendi baska hâller için kullanan çizerler de oldu. Saul Steinberg, J.M. Bosc, Art Spiegelman, Dogan Günes gibi…"Sessiz/ Temel Ilkeler Risale"si kitabi da bu örnekten sayilabilir. Hem çizim hem anlatim hem de ele aldigi konular yüzünden çizgi romani farkli bir platforma tasiyip çizgiyle de makale yazilabilecegini gösteriyor.Burada ve dünyada ilk defa denenen bu anlatim türü, çizerlik hayati boyunca çizgiyi bir araç olarak farkli dil formlarinda kullanan Turgut Yüksel'in kaleminden kitap olarak biçimlendi.Tekdüzelesmis dünyada unutulan temel ilkelerin ne oldugunu ve neye dönüstügünü anlatan bu çalisma son dönemin ilgi çekici "neo-noir" kitaplarindan biri…(Tanitim Bülteninden)
Tüm kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 108,00    108,00   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat