9786050201208
368121
https://www.maltepekitabevi.com/sinemada-anlam-ve-anlatim
Sinemada Anlam ve Anlatım
13.50
“Anlam nedir? Anlam kavraminin tanimi ya da açiklamasi nasil yapilabilir? Sinematografik açidan anlam incelemesi nerede baslar, nerede biter? Bütün bu ve benzeri sorularin yanitlarini verebilmek gerçekte oldukça güç bir istir. Çünkü bunun için felsefe, din, toplum, kültür, dilbilim, anlambilim tarihi konusundaki çalismalari bilmek ve sentezlemis olmak gerekir. Ancak bu düzeyde bile olsa, yine verilebilecek bir ilk yanit vardir. Eger kültür, insanin deliligini kontrol etme sanatiysa, düsünüp konusmaya ve yazmaya baslandigindan bugüne insanin ‘anlam' yaratma ve üretmekten baska bir sey yapmadigi söylenebilir. Çünkü dinler ve inançlar, yasalar ve kurumlar, gelenek ve göreneklerin tümünün kökeninde ‘anlam' sorunu yatmaktadir. Tüm mitolojilerin amaci, evrende yapayalniz oldugunu düsünen insani rahatlatip çildirmasini engellemek ve ölüme (ayni zamanda kaderine) boyun egerek yasamini sürdürmesini saglamaktir.” Oguz AdanirSinemada Anlam ve Anlatim, psikolojik ya da simgesel bir anlam tasiyicisi ya da aktaricisi diyebilecegimiz sinema ile anlam ve anlatim iliskilerini çok boyutlu ve birçok farkli yönden ele almaktadir. Genel olarak sinirlandirilmaya çalisilan anlam ve anlatimin sinemanin imkânlariyla nasil sonsuz sayida anlam ve anlatim biçimine dönüsebildigini ayrintili biçimde ortaya koyar. Zihniyet, Sanatsal Anlatim ve Sinema iliskileri; Britanya Hastanesi ve Faize Hücum filmlerinin örneklendirilmesiyle ele alinan filmsel anlatim süreçleri ve Türk Sinemasinda Anlam Sorunlarinin ele alindigi üç ana bölümden olusmaktadir.
“Anlam nedir? Anlam kavraminin tanimi ya da açiklamasi nasil yapilabilir? Sinematografik açidan anlam incelemesi nerede baslar, nerede biter? Bütün bu ve benzeri sorularin yanitlarini verebilmek gerçekte oldukça güç bir istir. Çünkü bunun için felsefe, din, toplum, kültür, dilbilim, anlambilim tarihi konusundaki çalismalari bilmek ve sentezlemis olmak gerekir. Ancak bu düzeyde bile olsa, yine verilebilecek bir ilk yanit vardir. Eger kültür, insanin deliligini kontrol etme sanatiysa, düsünüp konusmaya ve yazmaya baslandigindan bugüne insanin ‘anlam' yaratma ve üretmekten baska bir sey yapmadigi söylenebilir. Çünkü dinler ve inançlar, yasalar ve kurumlar, gelenek ve göreneklerin tümünün kökeninde ‘anlam' sorunu yatmaktadir. Tüm mitolojilerin amaci, evrende yapayalniz oldugunu düsünen insani rahatlatip çildirmasini engellemek ve ölüme (ayni zamanda kaderine) boyun egerek yasamini sürdürmesini saglamaktir.” Oguz AdanirSinemada Anlam ve Anlatim, psikolojik ya da simgesel bir anlam tasiyicisi ya da aktaricisi diyebilecegimiz sinema ile anlam ve anlatim iliskilerini çok boyutlu ve birçok farkli yönden ele almaktadir. Genel olarak sinirlandirilmaya çalisilan anlam ve anlatimin sinemanin imkânlariyla nasil sonsuz sayida anlam ve anlatim biçimine dönüsebildigini ayrintili biçimde ortaya koyar. Zihniyet, Sanatsal Anlatim ve Sinema iliskileri; Britanya Hastanesi ve Faize Hücum filmlerinin örneklendirilmesiyle ele alinan filmsel anlatim süreçleri ve Türk Sinemasinda Anlam Sorunlarinin ele alindigi üç ana bölümden olusmaktadir.
Tüm kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 13,50 | 13,50 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.